Module 2: Externe communicatie: klantgericht communiceren met externe klanten

Leerdoelen

Deze opleiding geeft inzicht in het verschil tussen klantvriendelijkheid en echte klantgerichte communicatie. De cursisten leren hoe hun gedrag overkomt op de interne en externe klant en hoe ze zich optimaal kunnen inleven in deze klant. Ze leren basisvaardigheden toepassen die leiden tot tevredenheid van de klant en die de weg plaveien naar “delight”.

Inhoud

Deze opleiding bevat een kennis- en een vaardigheidsdeel: - Het verschil kennen tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. - Het begrijpen van de behoeften van klanten/collega’s. - Aandacht leren hebben voor verbale en non-verbale communicatie. - Optimaal toepassen van telefoontechnieken en structuur brengen in een gesprek. - Communicatie professionaliseren ter bevordering van klantenrelaties. - Basisvaardigheden leren toepassen die leiden tot tevredenheid van de klant.

Meer informatie

Code

COM-02NL

Thema

Communicatie op de werkvloer

Vereisten

Bij voorkeur dienen de deelnemers over de in module 1 beschreven vaardigheden te beschikken. De cursisten moeten de wil hebben om de klanten centraal te stellen.
[session_details]
Momenteel zijn er geen sessies beschikbaar, op de hoogte blijven?
Stuur een mail naar opleidingen@opfo100.be

In uw bedrijf

Voorwaarden opleidingen in eigen bedrijf

Vanaf 6 deelnemers kan een opleiding binnen uw onderneming georganiseerd worden.

De kosten van de docent en de syllabi neemt OpFo100 voor uw arbeiders die vallen onder PC 100 voor zijn rekening.

Uw bedrijf dient voor deze in-company opleiding een geschikt opleidingslokaal met projectie mogelijkheid ter beschikking te stellen.

Gezocht: Voltijdse (Junior) Sectorconsulent

Ben je een geboren allround organisatietalent?

Ben je op zoek naar een afwisselende job met veel contacten?

En wil je zelf ook met volle goesting blijven groeien en bijleren?

Hou je van afwisselend werk en samenwerken in een groeiende organisatie?